در حال بارگذاری ...

سایت "ایران تئاتر" پاسخی به ضرورت در تئاتر ایران است. رخدادها و فرایندهای متعدد و مختلفی که در عرصه هنر نمایش کشور جریان دارد، نیازمند اطلاع‌رسانی جامعی است تا هنرمندان، هنرجویان، دانشجویان و مخاطبان فعال و مستمر تئاتر از این رویدادها و فرایندها آگاه شوند.

سایت "ایران تئاتر" پاسخی به ضرورت در تئاتر ایران است. رخدادها و فرایندهای متعدد و مختلفی که در عرصه هنر نمایش کشور جریان دارد، نیازمند اطلاع‌رسانی جامعی است تا هنرمندان، هنرجویان، دانشجویان و مخاطبان فعال و مستمر تئاتر از این رویدادها و فرایندها آگاه شوند.

روز‌های پایانی آذر برای ایران تئاتر خاطره انگیز است.امسال هم در همین روزهای آخر یا دقیق‌تر بگوییم 27 آذر ماه سایت ایران تئاتر 5 ساله می‌شود.
دو سه سال گذشته به مناسبت این روز گرامی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر می‌خواستیم برایمان یادداشت بنویسند.اما امسال مدیران اسبق،خبرنگاران با سابقه ایران تئاتر و همچنین صاحب‌نظرانی از جامعه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری یادداشت‌هایی را برای سایت ایران تئاتر نوشتند تا بعد از چهار سال ناگفته‌ها و نظراتشان را درباره ایران تئاتر بدانیم.


"ایران تئاتر" و اطلاع رسانی جامع هنر
سایت "ایران تئاتر" پاسخی به ضرورت در تئاتر ایران است. رخدادها و فرایندهای متعدد و مختلفی که در عرصه هنر نمایش کشور جریان دارد، نیازمند اطلاع‌رسانی جامعی است تا هنرمندان، هنرجویان، دانشجویان و مخاطبان فعال و مستمر تئاتر از این رویدادها و فرایندها آگاه شوند. ایران تئاتر بنا بر همین ضرورت متولد شد، رسانه‌ای تخصصی در حوزه نمایش که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه الکترونیکی بتواند اطلاع‌رسانی نسبتاً جامع و در گستره‌ای فراگیر انجام دهد. در زمینه تئاتر، نشریاتی تخصصی از سال‌ها پیش منتشر می‌شوند که وظایف و کارکردهای مشخص را دنبال می‌کنند و با توجه به ترتیب انتشار آن‌ها که به صورت فصلنامه و ماهنامه است، رویکردی نظری، تحلیلی و نقد و بررسی به آثار نمایشی و فعالیت‌های این عرصه دارند.
در این بین ضرورت رسانه‌ای با اولویت‌ اطلاع‌رسانی درباره تئاتر احساس می‌شد بنابراین"ایران تئاتر" به عنوان رسانه‌ای الکترونیکی که می‌تواند اخبار و گزارش‌ها را در کمترین زمان منتشر کند و همه افراد در هر نقطه‌ای هم امکان دسترسی به آن‌ها را داشته باشند، شکل گرفت و تحولی را در عرصه اطلاع رسانی تئاتر ایجاد کرد. "ایران تئاتر" تحولی را در عرصه اطلاع‌رسانی تئاتر ایجاد کرد. "ایران تئاتر" از پیشگامان رسانه‌های تخصصی الکترونیکی در زمینه هنر شد و به سرعت جای خود را در بین مخاطبان خاص خود باز کرد. در این سال‌ها"ایران تئاتر" توانسته است تا حد زیادی نیاز مسئولان، هنرمندان، دانشجویان، هنرجویان و مخاطبان واقعی تئاتر را به آگاهی از جریان تئاتر برآورده کند.
با توجه به رویکرد اصلی"ایران تئاتر" در اطلاع‌رسانی جامع درباره تئاتر، ضرورت دارد درباره رویدادها و فرایندهای حوزه تئاتر در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز بیش از پیش اطلاع‌رسانی شود.
تحلیل و نقد آثار نمایشی و برنامه‌های حوزه تئاتر نیز در کنار اطلاع‌رسانی می‌تواند فضایی را برای بیان دیدگاه‌های هنری و حرفه‌ای در"ایران تئاتر" فراهم کند که بی‌شک نتایج و دستاوردهایی را برای تئاتر کشور خواهد داشت.
در پایان تلاش و همت دست‌اندرکاران ایران تئاتر را قدر می‌دانیم و امید داریم شاهد فعالیت گسترده‌تر و پویاتر ایران تئاتر در خدمت تئاتر ایران باشیم.

محمدحسین ایمانی‌خوشخو
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی